Fok Blog

Fok is een eigenzinnige roman over een jonge vrouw die de oceaan overzeilt en anders naar haar verleden leert kijken.

vrijdag 7 november 2014

Boek en Soep






FOK is voor een deel geschreven in het atelier in de uiterwaarden bij Werk aan het Spoel. Drie maanden lang schreef ik als Writer in Residence onder veranderende wolkenluchten, bij de geur van water en slik, bij het continue gegak van ganzen. Ik zat in in een 'schommelend huisje'. En dat is voor het schrijven van een avontuurlijke scheepsroman erg inspirerend. 

Daarom zal ik juist op deze plek voorlezen uit Fok en laten zien hoe de omgeving mij tot schrijven aanzette. Ik deel mijn vijf beste schrijftips en een aantal prikkelende schrijfoefeningen.


Lees hier meer over de workshop BOEK EN SOEP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten